Online marketing eszközök - Ezeket ne hagyd ki 2023-ban!

Online marketing eszközök - Ezeket ne hagyd ki 2023-ban!

Online marketing eszközök

Ezeket ne hagyd még ki az idei évben!

Hihetetlenül izgalmas az idei év online marketing eszközök terén, hiszen az új platformok még jobbak és könnyebben használhatóak lettek. A régi motorosok folyamatosan fejlődnek, mindeközben a tanuló algoritmusok elveszik a marketingesek munkáját - vagy mégsem?😉

Íme 3+1 online marketing eszköz, amit neked is mindenképp ki kell próbálnod!

A híres-neves ChatGPT, ami elveszi a munkánkat

A ChatGPT egy nyelvi modell, ami a hihetetlenül nagy rendelkezésére álló adatmennyiség segítségével képes olyan összefüggő szöveget generálni, ami majdnem olyan, mintha egy ember írta volna. Mivel a ChatGPT-nek van ingyenes, bárki számára hozzáférhető verziója is, ezért nem meglepő módon már a megjelenésétől kezdve voltak olyanok, akik online marketing eszközként kezdték használni az algoritmust. 

 

A ChatGPT ugyan képes teljes, összefüggő szövegeket létrehozni, az egyik legnagyobb erőssége azonban mégis a vázlatírásban és az ötletelésben rejlik. Emellett kivételesen jól “beszél” magyarul, azonban attól még nagyon messze van, hogy bármilyen szempontból is képes legyen kiváltani egy profi szövegíró munkáját.

Ha most próbálod ki először a ChatGPT-t mint online marketing eszközt, akkor a tartalomgenerálásban, a blogbejegyzések és kisebb webes tartalmak szövegezésében, illetve a vázlat írásban is segítségedre lehet.

Ha pedig szeretnéd még jobban megismerni akkor kattints ide, és olvasd el ChatGPT gyorstalpalónkat!

A gépi tanuláson alapuló Meta Advantage+ kampányok

A Meta nemrég bemutatott legújabb kampánytípusa ötvözi a vásárlás célú kampányokat a gépi tanulással. Ezzel egyetlen, egyszerűsített kampányban van lehetőséged tesztelni akár 150 kreatív kombinációt is. 

Az Advantage+ kampányok esetében a célközönség beállításakor sokkal kevesebb lehetőségünk van, mint a hagyományos kampányoknál, illetve egy kampányon belül csak egy hirdetés sorozatot tudunk futtatni. Ezzel szemben a gépi tanulás segíthet megtalálni olyan célcsoportokat, akikre eddig nem is gondoltál.

Fontos megjegyezni, hogy az Advantage+ kampány még nem minden Meta hirdetés fiókban elérhető, ahol azonban igen, ott érdemes adni neki egy esélyt, nálunk több fiókban is képes volt látványos eredményeket hozni. 

A mindenki számára megkerülhetetlen online marketing eszköz, a GA4

Régi barátunk a Universal Analytics 2023 július elejétől már nem fogad többé adatokat, ami persze azt is jelenti, hogy ideje megbarátkoznunk a GA4-gyel. 

A jól ismert Universal Analytics a munkamenetekre helyezte a hangsúlyt, ezzel szemben az új GA4 egy teljesen más logikát, illetve fókuszt követ. A Google legújabb analitikája magára a felhasználóra és az általa elvégzett eseményekre koncentrál. Ez azt is jelenti, hogy a Universal Analyticsbe érkezett adatok nem vihetők át a GA4 fiókba. 

A GA4 által nem csak egy új felületet és gondolkodásmódot kell megismernünk, de prediktív adatok is rendelkezésünkre állnak majd, amivel képesek leszünk egyes közönségek számára olyan üzeneteket hirdetni, ami például csökkentheti a kosárelhagyást vagy éppen a lemorzsolódást is. Olyan közönségre is hirdethetünk majd, akik a mesterséges intelligencia számításai szerint a legnagyobb valószínűséggel fognak vásárolni.

TikTok, ahol a legkönnyebben növekedhetsz organikusan

A Tiktok már jó pár éve velünk van, és hatékony választ adhat más közösségi média platformok alacsony organikus elérésére.

A TikTok ebben a pillanatban az a közösségi média platform, ami a legtöbb organikus elérést tudja biztosítani fizetett hirdetések használata nélkül is. 

Ennek természetesen előfeltétele, hogy olyan tartalmat készíts a TikTok csatornádra, ami érdekli a közönségedet.

Online-marketing-eszkozok-tiktok-organikus-eleres

 

Milyen tartalmakban érdemes gondolkodnod, ha a TikTokot is felvennéd az online marketing eszközeid közé?

  • A TikTok trend nagy úr: ha teheted és belefér a céged vagy márkád arculatába, akkor mindenképp érdemes beszállnod a trendekbe.
  • Interaktív tartalom: válaszolj a követőidtől érkezett kérdésekre, készíts videót a leggyakrabban felmerülő kérdésekről és bármiről, ami a leginkább érdekli a vásárlóidat.
  • És végül bármi, ami számodra komfortos: ha nem szeretnél kamera előtt beszélni, akkor nem kell ezzel kezdened a Tiktok csatornádat! Készíts videót egy napodról, arról hogy hogyan dolgozol, vagy például ha webshopod van a rendelések összekészítéséről. Innen már csak egy lépés lesz az, hogy Te is megjelensz a csatornádon!

Ha pedig szeretnéd megtudni hogyan hirdethetsz a TikTokon, akkor kattints ide!

Szalay Ágnes BeOnWeb

Szalay Ágnes

Social media menedzser, kreatív szövegíró és Facebook hirdetéskezelő

e-mail: szalay.agnes@beonweb.hu