Minden, amit tudni akartál az Advantage+ kampányokról

Minden, amit tudni akartál az Advantage+ kampányokról

Mi a Meta Advantage+ kampány?

Az Advantage+ egy olyan vásárlás célú kampánytípus, ami gépi tanulás segítségével éri el azt a célközönséget, aki az algoritmus szerint a lehető legnagyobb valószínűséggel fog majd konvertálni, azaz vásárolni a termékedből. 

Az Advantage+ kampánytípus a hagyományos vásárlási kampányokkal szemben sokkal kevesebb információt igényel, ennek minden előnyével és hátrányával együtt. Ezen kívül a gépi tanulásnak köszönhetően az Advantage+ kampányok sokkal nagyobb számú kreatívot képesek tesztelni, mint bármely korábbi Meta kampány.

Még több információt találsz a Meta hivatalos oldalán ide kattintva.

A Meta szerint ez a kampánytípus megkönnyíti a kampány setupot és a célközönség beállítását, a kreatív tesztelés folyamatát és a lehető leghatékonyabban költi el a kampány büdzsét is. 

De vajon mi lesz az, amit elvesztünk eközben?

Hogyan setupolj egy Advantage+ kampányt?

Advantage+ kampány beállítási útmutató képekkel, lépésről-lépésre

Első lépésként a szokásos kampány létrehozása gombra kattintva válaszd ki az értékesítés célt, majd a tovább gombra kattintás után válaszd az Advantage+ opciót. 

Advantage+-kampany-letrehozas
Advantage+-kampany-kivalasztas

Állítsd be a megfelelő pixelt és a konverziós eseményt (vásárlás), majd a célközönség földrajzi helyénél válaszd ki a megfelelő országot. 

Advantage+-kampany-celkozonseg-megadasaHa szeretnél meglévő ügyfél listát hozzáadni a kampányhoz, azt a gombra kattintva fiókbeállításokban teheted meg, majd ha hozzáadtad a listát, már itt sorozatszinten is meg fog jelenni. Ekkor már maximalizálhatod a saját ügyféllistára költött összeget.

Advantage+-kampany-ugyfellista-hozzaadasaAdvantage+-kampany-koltsegkeret-maximum (1)

Végül importálhatod az automatikusan ajánlott kreatívokat, (amiket később a szokásos módon szerkeszthetsz) illetve később hozzáadhatsz saját kreatívokat is.

Advantage+-kampany-hirdetes-importalasMár kész is! Ennél könnyebb még sosem volt kampányt indítani, nem igaz?

Az Advantage+ kampányok előnyei: 

  • Egy kampányon belül futtathatsz hirdetést hideg és meleg célközönségre.
  • A hirdetések az összes Meta felületen megjelenhetnek, ráadásul az elhelyezések között sem kell válogatnod.
  • A kampányindítás hihetetlenül egyszerű és akár 150 kreatív kombinációt is tesztelhetsz egyetlen kampányban. 

Az Advantage+ kampányok hátrányai:

  • Az Advantage+ lehetővé teszi, hogy kevesebb beállítással kevesebb kampányt futtass, mint eddig valaha. Ezzel nem csak értékes beállítási lehetőségeket veszítesz, de ha a kampányod jól teljesít, akkor sem fogod tudni, hogy tulajdonképpen miért is megy jól. 
  • A gépi tanulásnak köszönhetően az Advantage+ kampányok büdzsé igénye is magasabb, mint eddig bármilyen kampányodnak. 
  • A célközönségben a földrajzi helyen kívül gyakorlatilag semmit nem tudsz beállítani.
  • Meg tudod adni, hogy a meglévő ügyfeleidre a büdzsé hány százalékát költse a kampány, de nem fogod biztosra tudni hogy kik is azok, akikre hirdetsz. 
  • Az elhelyezések nem személyre szabhatóak. 

Jelenleg még nem minden hirdetési fiók indíthat Advantage+ kampányt, azonban ha a Te fiókodban már elérhető, akkor mindenképp érdemes adnod neki egy esélyt, hiszen ez a kampánytípus képes nagyon szép eredményeket hozni. 

Milyen költéssel megy a legjobban az Advantage+ kampányom?

Alapvetően nálunk azok a kampányok mentek eddig a legjobban, amik legalább napi 3000 Ft-ot költöttek, azonban fontos, hogy ez alatt is indítható az Advantage+ kampány. Ha ennél kevesebb összeget szánnál rá, akkor érdemes lehet első körben kevesebb, maximum 5-10 kreatív verzióval indulni. 

Természetesen a kampány költése függ attól is, hogy a fiók átlagosan milyen összegen konvertál, nem indítanék például sokkal alacsonyabb napi büdzsével Advantage+ kampányt, mint egy konverzió átlagos értéke.

Érdemes-e remarketing listát használnod?

Ez egy olyan kérdés, amire magadnak kell megválaszolnod, illetve tesztelned. 

Nagyon fontos azonban, hogy ha egy hirdetési fiókban több Advantage+ kampány van, akkor mindegyik a fiókbeállításokban lévő remarketing listákat fogja használni. Ami eltérő lehet az az, hogy a büdzsé maximum hány százalékát használja fel az adott kampány meglévő ügyfelekre. 

Amennyiben szeretnéd maximalizálni a meglévő ügyfelekre szánt összeget, mi első körben a 70-30%-os, illetve 80-20%-os arány tesztelését javasoljuk. 

Milyen típusú és hány darab kreatívot érdemes feltölteni egy Advantage+ kampányba?

Kisebb költés esetén minimum 2-3, de akár 5-10 kreatív is mehet a kampányba, a gépi tanulás csak azokra fog költeni, ami szerinte a legoptimálisabb. 

Első sorban számunkra eddig a katalógus alapú (katalógust használó carousel, illetve kollekció) kreatívok váltak be a leginkább, de érdemes lehet kipróbálni az Advantage+ kreatívot és a megunhatatlan egyképes kreatívot is, illetve mindenképp teszteld a videós formátumot.

Végül, de nem utolsó sorban: vajon jobban teljesítenek az Advantage+ kampányok a hagyományos konverziós kampányoknál?

Összességében a PPC-s kollégáink benyomása szerint igen, jobb a megtérülése az Advantage+ kampányoknak a hagyományos konverziós kampányoknál. Ügyfél-és fiókfüggő, hogy a különbség árnyalatnyi vagy jelentősebb. 

Ez természetesen nem jelenti azt, hogy ne kellene tesztelni a remarketing célközönségeket és a kreatívokat. Illetve azt sem jelenthetjük ki, hogy az Advantage+ kampány képes lenne kiváltani egy PPC-s szakember munkáját vagy a fiókban futó összes többi kampányt.

Szalay Ágnes BeOnWeb

Szalay Ágnes

Social media menedzser, kreatív szövegíró és Facebook hirdetéskezelő

e-mail: szalay.agnes@beonweb.hu