TikTok trükkök az organikus növekedésért: Útmutató a sikerhez a TikTok platformon

TikTok trükkök az organikus növekedésért: Útmutató a sikerhez a TikTok platformon

TikTok trükkök az organikus növekedésért: Útmutató a sikerhez a TikTok platformon

A TikTok 2016-ban robbant be a digitális világba, és azóta hatalmas népszerűségre tett szert. Abban az esetben, ha eddig egy barlangban élted a mindennapjaidat akkor ez a pár soros bevezető most neked szól. Az eredeti definíció szerint a TikTok egy olyan online platform, amely a videós tartalomgyártók millióinak ad lehetőséget arra, hogy rövid, kifejező és szórakoztató videókat osszanak meg a világgal. Azonban ennél azért többről van szó. Hiszen a TikTok nem egyszerűen csak egy közösségi média alkalmazás, hanem egy olyan platform, amely egy teljesen új dimenziót teremtett az online világban való tartalommegosztás terén.

Az elmúlt időszakban egyre több cég is kezdte felismerni ennek az új közösségi platformnak a lehetőségeit. Ez nem is csoda hiszen egy jól kidolgozott, egyedi tartalom, hirdetések által, akár több millió emberhez is eljuthat, viszonylag kedvező áron. És, hogy mennyi az annyi? Olvasd el korábbi blogbejegyzésünket! 

De nem csak hirdetések által, hanem organikusan is rengeteg embert tudsz megszólítani a TikTokonon keresztül. Ez azonban nem olyan egyszerű feladat. Ebben a cikkben bemutatok néhány trükköt és stratégiát, amelyek segíthetnek a siker elérésében a TikTok platformon.

Hogyan működik a TikTok algoritmus?

A TikTok algoritmusa szinte napról-napra okosabb, hiszen csak úgy, mint minden közösségi platformnak az a célja, hogy egyedi felhasználói élményt biztosításon minden tartalomfogyasztó számára. Na de lássuk, hogy jelenleg milyen szempontok alapján:

Tartalom egyéni testreszabása

Az algoritmus figyelembe veszi a felhasználók korábbi interakcióit és preferenciáit, hogy személyre szabott tartalmakat jelenítsen meg.

Videók teljesítménye

A megtekintések száma is nagyban befolyásolja a teljesítményt. Az átlagos megtekintési idő és az interakció alapján dönti el, hogy mely videókat jelenítse meg a főoldalon vagy az ajánlott oldalon.

Hasonló tartalmak

Ahogy azt már a bevezetőben is írtam, az algoritmus az elmúlt időszakban rengeteget fejlődött. Így olyan tartalmakat is képes ajánlani, amelyek hasonlóak az általad korábban fogyasztott videókhoz vagy amelyek az általad követett profilokhoz szorosan kapcsolódnak.

Hogyan tudod befolyásolni a TikTok algoritmust?

Na de melyek azok a lépések amelyeket te is megtehetsz annak érdekében, hogy befolyásold az algoritmust?  Ebben a bekezdésben ezeket fogom górcső alá venni.

Videó minősége és relevanciája

A magas minőségű és releváns tartalmak nagyobb eséllyel jelennek meg a főoldalon és az ajánlott oldalon. Fontos, hogy kreatív és érdekes videókat készíts, amelyek felkeltik a nézők figyelmét. Ehhez kapsz egy kis segítséget a korábbi blogbejegyzésünkben! 

Hashtag-ek és leírások

Használj releváns és népszerű hashtag-eket a videóidhoz. Továbbá, írj vonzó szövegeket, amelyek felkeltik a nézők érdeklődését.

Interakciók

Az interakciók, mint a kedvelések, megosztások és hozzászólások, jelzik az algoritmusnak, hogy a tartalom vonzó és értékes a nézők számára. Ezért fontos, hogy ösztönözd a nézőket az interakcióra, például kérd meg őket a véleményük vagy akár a videó megosztására.

Követések

Minél több követőd van, annál nagyobb az esélye annak, hogy a videóid nagyobb közönséghez jussanak el. Ösztönözd a nézőket a követésedre, és építsd aktívan a követői bázisodat.

Használj erős nyitást

A videóid első pár másodperce kritikus jelentőségű a nézők figyelmének megragadásában. Készíts lenyűgöző nyitó képkockát vagy mozgó elemet, amely felkelti az érdeklődést.

Videóid hossza

A TikTokon a rövidebb videók általában jobban teljesítenek. Próbálj megragadó és tömör tartalmat létrehozni, amelyek könnyen fogyaszthatóak az emberek számára.

Zene és hang

Válassz olyan zenéket vagy hangokat a videóidhoz, amelyek relevánsak és hangulatot teremtenek a tartalomhoz. Az ismert vagy trendi dalok vagy hangok vonzóak lehetnek a nézők számára.

Videócímek

Használj figyelemfelkeltő és kíváncsiságot keltő címeket a videóidhoz. Ez segíthet abban, hogy a nézők rákattintsanak a videóidra és megnézzék azokat.

Így érd el a nagyobb növekedést és nézettséget

A TikTok csatornád népszerűségének növeléséhez te is nagyban hozzájárulhatsz. Bár biztos recept nincs arra nézve, hogy hogyan érheted el a számodra legrelevánsabb közönséget, ártani nem árt ha figyelembe veszed az alábbi szempontokat, mielőtt belefogsz a tartalomgyártásba.

Kreatív,eredeti tartalom létrehozása

Az organikus növekedés első és legfontosabb kulcsa a kreatív és eredeti tartalom. A TikTok felhasználók szórakoztató, friss és egyedi videókat keresnek. Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, hozz létre olyan tartalmakat, amelyek kreatívak és eredetiek. Gondolkodj új perspektívákból, használj izgalmas vágási technikákat, és játssz a videó effektekkel. Törekedj arra, hogy olyan videókat készíts, amelyek érzelmeket váltanak ki a videó megtekintőjéből. 

Rendszeresen posztolj

Az organikus növekedéshez - legalább is a kezdetekben - rendszeres és következetes tartalom posztolásra van szükség. Az aktív jelenlét és a folyamatos tartalomfrissítés segít fenntartani a látogatóid érdeklődését és elkötelezettségét. Ha elfogadsz egy tanácsot, próbálj tartani egy posztolási ütemtervet, hogy a közönséged tudja, mikor várható új tartalom tőled. 

Közösség építése

Lép interakcióba más felhasználókkal, válaszolj a hozzászólásaikra. Kövesd azokat, akik hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek. Az Ő tartalmaikból is tudsz inspirálódni, DE FONTOS, HOGY NE MÁSOLJ, hanem a saját szemszögedből közelítsd meg a tartalmakat.

Trendek és kihívások

Vegyél részt a platformon lévő trendekben és kihívásokban, mivel ezeknek a videóknak nagyobb esélye van arra, hogy felfedezzék és megosszák őket.

 

Összességében tehát elmondhatjuk, hogy a TikTok az online tartalomgyártás következő zászlós hajója, amelyre itt az ideje neked is felszállnod. Ha nem vagy biztos a dolgodban vedd fel velünk a kapcsolatot.

beonweb_tiktok

Horkay László BeOnWeb

Horkay László

2021. óta dolgozik nálunk, először gyakornokként, most pedig juniorként. Besegít a Facebook és Google kampányokba, de részt vesz a social oldalak kezelésében is.  

e-mail: horkay.laszlo@beonweb.hu