Így őrizd meg az értékes optimalizálási pontszámaidat a Google Ads-ben!

Így őrizd meg az értékes optimalizálási pontszámaidat a Google Ads-ben!

A Google Ads érzékeny rendszer, kicsit olyan, mint egy pillangó: óvatosan lehet terelgetni, de ha a hirdetés létrehozás átgondolt és jók az alapbeállítások, akkor kis segítséggel, de nagyrészt önállóan hozza az eredményeket.

Az optimalizálási pontszám figyelése egyike azon pontoknak, ahol Te, mint a rendszer felügyelője, tudsz segíteni az út egyengetésében. Ha eddig nem szenteltél ennek elég figyelmet, akkor ez a cikk Neked szól - de akkor is ajánljuk, ha szeretnéd egy-két morzsával bővíteni a tudástáradat!

Ne hagyd le a Google optimalizálást

Kétféle reakcióval találkozunk, mikor a Google Ads hirdetéskezelésről beszélünk az ügyfeleknek:

  • reakció: Ez nekem magas, csináljátok, rátok bízom.
  • reakció: Minden érdekel, mutassátok meg! Ez mit jelent? Nekem teljesen mást mutat, segítsetek!

Mindkettő teljesen oké és megértjük, főleg, hogy mindkettő alapja ugyanaz: ismeretlen terület, ami érdeklődés vagy energia hiányában marginális helyre szorult eddig. De ahogy nem elég egy ház falait felhúzni, vagyis Google Ads hirdetést létrehozni és kampányt indítani, úgy a tetőt sem lehet lehagyni, vagyis folyamatosan kell ellenőrizni a teljesítményt és változtatni szükség esetén. Tehát az első tanácsunk: a Google Ads-ben folyamatosan tartsd karban az optimalizálási pontszámokat fiók és kampány szinten.

Gyors felzárkózás, ha bizonytalan vagy

Vájtfülűek nyugodtan átugorhatják ezt a részt, de Neked ajánljuk a lenti linkeken lévő anyagainkat, ha bizonytalan vagy ezekben:

A következőkben elmagyarázzuk a Google Ads optimalizálási pontszámok lényegét, hogy milyen varázslatosak és hatékonyak lehetnek a hirdetéseink szempontjából.

(📣Note: ezt a mondatot a chatGPT varázsolta, épp ezért egyáltalán nem használtuk ezen az egyetlen mondaton kívül a továbbiakban Chatty-t.)

Mi az az optimalizálási pontszám?

 

 

Az optimalizálási pontszám olyan becsült érték, amit a Google a kampányaid, a fiókbeállítások, trendek alapján számol ki, hogy mennyire nyújt jó teljesítményt adott kampány vagy fiók. Ez a százalékos érték 0-100 között mozog, és abban minden szakértő egyetért, hogy a legjobb, ha 80-90% felett tartod, ugyanis így hozhatod ki a legtöbbet a fiókodból.

unnamedForrás: Google Support

Mik azok a Javaslatok?

Az optimalizálási pontszám feljavítására vonatkozó javaslatokat a fiókban az Áttekintés alatt találod:

1

A százalék mellett találod a fókuszt, az állapot ikont és a javaslat típusokat. Az alábbi állapot ikonok mutatják, hogyan értékeli a fiókbeállítások és kampánybeállítások kapcsolatát a Google Ads:

2

Forrás: Google Support

Ezek alatt azok a javaslat kártyák találhatók, amiket a Google mesterséges intelligenciája fontosság alapján rangsorol, és az is látható rajta, hogy a javasolt változtatás végrehajtása mekkora hatással lesz az optimalizálási pontszámra.

Hatféle javaslattípussal találkozhatsz attól függően, milyen kampányaid és üzleti céljaid vannak:

1. Hirdetések és eszközök

Ebben az ajánlattételi stratégiákra és hirdetési költségkeretekre vonatkozó ajánlásokat találsz. Az ajánlattételi stratégiai javaslatok célja, hogy segítsenek hatékonyabb ajánlatot tenni és olyan stratégiákat választani, amelyek illeszkednek az üzleti céljaidhoz és adataidhoz. A Google például tanácsolhatja, hogy a több konverziós érték eléréséhez cél-ROAS-t, vagy a potenciális ügyfelekre összpontosítva cél-CPA-t használjunk. Itt fontos megjegyezni, hogy ehhez tisztában kell lennünk a kampánytípusokkal, amihez fent linkeltünk egy kisokost (Milyen kampánytípusok vannak Google Ads-ben?).

2. Automatizált kampányok

Itt az automatizált teljesítménymaximalizáló kampányra vonatkozva találsz ajánlást.

A teljesítménymaximalizáló, más néven Performance Max kampánytípus a Google hirdetési rendszerének összes felületén megjeleníti a hirdetéseit. Ez azt jelenti, hogy egy kampány magában foglalja a kereső (Search), a Discovery, a Gmail és a YouTube felületeit, illetve a Shoppingot, vagyis ha rákeresünk egy termékre, a Vásárlás fülön megjelenő ajánlatokat.

3. Ajánlattétel és költségkeretek

Ha manuális ajánlattételi stratégiát állítasz be, fiókszinten innen kapod majd a legtöbb javaslatot a Kulcsszavak és célzás javaslattípus mellett. Ez a kategória az ajánlattételek módosítására, tökéletesítésére tesz javaslatokat akkor, mikor a rendszer úgy ítéli meg, egy másik stratégia jobban hozná az érdeklődőket, több vásárlás jönne pl. konverzió maximalizálása, cél-CPA vagy cél-ROAS beállítása.

Érdemes ezzel csínján bánni, aminek miértjét a kontra részben megtalálod ⬇

4. Kulcsszavak és célzás

A kulcsszavak kapcsán azokat szokta feldobni, amik a keresési trendekkel vannak összhangban pl. Új kulcsszavak hozzáadása vagy Redundáns kulcsszavak eltávolítása, avagy az ismétlődő kulcsszavak eltávolítását.

5. Javítások

Ezzel elháríthatók a fiókkal kapcsolatos problémák pl. webshopoknál termékek hozzáadása, belsőlinkek javítása.

6. Mérés

Mindaz, ami a konverziók külső mérésével kapcsolatos, itt található pl. globális webhelycímke elhelyezése, alkalmazáson belüli mérések követése.

Mi az az Automatizált alkalmazás?

Ha a Javaslatok jobb oldalára tekintesz, láthatsz egy óra piktogramot:

Itt találhatók azok a parancsok, amiket kiadhatsz a Google Ads-nek és helyetted fogja elvégezni automatikusan.

Amit mi javaslunk, hogy érdemes lehet bekapcsolnod, az a Kulcsszavak szekcióban ez a három lehetőség:

3

Ezek nem végeznek olyan, nagymértékű módosítást, ami esetlegesen árthat a fiók eredményeinek – inkább csak higiéniai szempontból tartja rendben a keresési kampányok kulcsszavait. Emellett hatékonyság szempontjából sem mellékes, hány percet, órát szánunk a kulcsszavak leválogatására, ráadásul emberi gyarlóságból becsúszhatnak hibák a leválogatáskor, míg az automatizált rendszer magától elvégzi.

❗ DE: fontos kiemelni, hogy ezt az automatizált kulcsszóleválogatást mindenképpen előzze meg 5-6 hónap manuális kulcsszó szűrés!

A többi javaslat teljesen fiókfüggő, így csak szakértővel ajánljuk a beállításukat. 

Pro és kontra, avagy tényleg jó, ha 100%-os a fiókod?

Rövid válasz: nem, mélyebb válasz: attól függ. Megmagyarázzuk⬇

Egy workshopon mondták, hogy egy cég minden javaslatot elfogadott, amit feldobott a rendszer, 100% lett az optimalizálási pontszám, mégse jöttek a vásárlások. Miért lehetett ez?

Ahogy a neve is mondja, a pontszám növelésére javaslatok állnak rendelkezésre, amiket a rendszer az adataid, üzleti célok, a trendek és a hirdetői környezet alapján állít össze. De mellé mindig kell az emberi, szakértői felügyelet - ahogy Te se bíznád egy gyakornokra a cég vezetését.

És miért szeretjük vagy éppen nem?

We ❤️

  • A szakértői tippek segíthetnek optimalizálni kampányokat és javítani stratégián. Átgondolt felhasználás esetén a Google ajánlásai hatékony eszközzé válhatnak a hirdetési erőfeszítéseidhez
  • Több milliárdnyi adattal rendelkezik és ezért tud a rajtunk kívül álló dolgokról, amik a mi fiókunkra is hatással lehetnek pl. új keresési trendek megjelenése, korábbi trendek csökkenése, vásárlási szándék előrejelzése
  • Figyelmeztethet arra, ami lassan esedékes pl. licitstratégia váltás
  • Ha a kampány létrehozásakor nem áll még minden a rendelkezésünkre pl. képek a grafikustól, jelzi később a hiányt
  • Ha valami javítana a teljesítményen, azt jelzi pl. kattintások száma növekedne belsőlinkek vagy képek hozzáadásával

We 💔

  • Túl sok automatizálás: kétségtelen, hogy a javaslatokért hálás az ember, de a gépek uralma még nem jött el, amit mi sem mutat jobban, hogy teljesen értelmetlen tanácsokkal is találkoztunk már
  • Fától az erdőt: ha csak a Javaslatok alapján javítjuk az optimalizálási pontszámot, könnyen kicsúszik a gyeplő a kezeink közül. Ez amellett, hogy káros is lehet (a fent említett workshopos példa), csőlátást is eredményez, mert nem vesszük figyelembe a kampányok történetét, KPI-okat, fiókszinten az újítási lehetőségeket vagy továbbfejlődést

via GIPHY

Tippek az optimalizálási pontszámok magasan tartásához

  • Ne kergesd a 100 vagy 95%-ot! Gondold át és az ésszerűség határain belül végezd el az optimalizálást.
  • Ha átnézed a javaslatokat, csináld meg, amit tudsz, ami pedig nem releváns vagy még nem tart ott a fiókod érettségben, azt nyugodtan elvetheted vagy akár később elvégezheted, ugyanis az elvetés is ugyanúgy fel tudja emelni ideiglenesen a pontszámot.
  • Kéthetente érdemes rápillantani, de ha nagy forgalmú fiókod van, lehet hetente, vagy ha kisebb, lehet ritkábban is.
  • Amire figyelj prioritásban, az a Javítások javaslatok, mert itt tényleges hibákat fog feldobni a rendszer.

Ha ezek alapján inkább ügynökségre bíznád a munkát, nyugodtan keress minket 🙂 Arról, hogy miképp segítünk Neked, itt találsz egy rövid bemutatót!